lördag 12 oktober 2013

It's Friday night, don't ever, don't ever let it end

Fredagskvällen började sofistikerat med middag för 2...
.....men efter ett par för många glasvin och en idé om att jag faktiskt är JÄTTEBRA på att sjussa folk på cyklen. Blev det grusnedförsbackeväg. Blod. Sjuss av någon som faktiskt var kapabel att cykelsjussa. Avtvättning på nationstoa med diverse stirrande blickar. Daaaaans hela natten lång för att sen avsluta kvällen med en trevlig stund vid johannes grillen (when in uppsala...)

Mitt knä in all it's glory... FRÄÄÄÄSHT <3<3
Vaknade upp med dunkande knä, dunkande huveen men med en agenda som stavades: MEZE MIDDAG!!!! Rullade ur säng/luftmadrass vid ett tiden och ställde oss direkt i köket. En libanesisk buffé skulle alltså slängas ihop. Agnes styrde och ställde medans jag hackade och lydde. Och vips stod vi där med hela spektaklet klart prick när det ringde på dörrraaah.
Efter middagen skippade vi cyklarna och gick (haltade) ner till kalmars för lite elektroniskklubb. Bättre än jag väntat mig med massa härliga kongodrums bakom de elektroniskaslingorna vilket gjorde det mycket dansant. Lite vin och öl och bra musik gjorde att jag helt glömde bort mitt stela knä och dansade på som om ingenting. När stället stängde körde vi en obligatorisk palermo öl (when in uppsala...) och ringde sen efter en taxi som tog oss heeeem.

2 kommentarer: